Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2020. november 30., hétfő

Hamis Csipkebogyós mézeslinzer

Ma pihenőnapon miután két napos fáziskéséssel végre karácsonyi díszbe vágtam a lakást elkapott a hév, hogy a karácsonyi kekszes dobozokat nem ártana elkezdeni megtölteni, bár a kekszgyártás szerintem nem tartozik a leggyorsabb süti készítéshez. Ki kell szúrni őket, meg kell kenni és a tetejét is be kell vonni csokival vagy valami szép dekorral..Aaa, nyűgős hátrahajló fejjel szummáztam az idén is, hogy ez az utolsó mozzanat a halálom, viszont nagyon jó lenne valahogy praktikusan megúszni, hogy szép is legyen ám, ne csak finom, mert ez lesz a Télapó váró is. Itt ezek a pont meg jót mosolyogtam, mert nálunk már a Télapóban ugye senki nem hisz pár éve, mégis kiteszem az asztalra a kekszet dísz tányérba, mellé a tejecskét is és lám-lám minden reggelre el is tűnik a keksz. Ez a mi családi nagy rejtélyünk vajon ki eszi meg a kekszet éjjel, mert biz isten senki nem tudja. :D Az idén lekváros linzert készítek az igenis létező és a vércukrára rettentően odafigyelő Télapónak, méghozzá isteni finom, házi csipkebogyó lekvárral, amit kedves ismerősöméktől kaptam és már alig várom, hogy megkóstoljam...Őőő, neem, neem Én vagyok a Télapó, áááá, dehogy!



Hozzávalók:
200 g jó minőségű teljes kiőrlésű tönköly liszt
50 g sikér+50 g fehér liszt (vagy egész 100 g sima fehér liszt)
150 g teavaj
1 db tojás
1 tk mézes fűszerkeverék
10 ml tej
100 g por eritrit

A liszthez keverem az eritritet, mézesfűszert és a sikért, kis mélyedést készítek, majd beleütöm a tojást és a hozzámorzsolom a vajat. Két tenyerem közt eldolgozom. Ezután megkapja a tejet és gyorsan átgyúrom. Az a jó a linzerben, hogy nem szabad sokáig gyúrni, mert az ront a tészta állagán, így tényleg a szinte összeállt és már mehet is a hűtőbe 1 órára szitura kell törekedni.

Amikor kiveszem a tésztát vékonyra nyújtom, olyan vékonyra, hogy ha összeragasztom azért szép mutatós legyen, ne olyan vastag szendvics. Kiszúrom fenyőfa dísszel, a legvékonyabb szívószállal csavaró mozdulattal a fele fenyőt kidíszítem, mintha égősor lenne rajta. Lekenem tojással és mehet az előmelegített sütőbe. 
180°C-on 15 percet sütöm, kiveszem, de a forró tepsiben hagyom kihűlni.

Amint kihűlt a fenyő alsó részét csipkebogyó lekvárral megkenem, rányomom a tetejét és mehet a dobozba.





Apró praktikák:
A lisztnél fontos, hogy tényleg jó minőség legyen, mert a selejt tk lisztek koszosak és büdösek, ezért Én kétféle tk lisztet használok vagy a Csókos Fannit veszem, ha Auchanban kapok, vagy egy helyi csomagolásmenetes boltból veszem, aki egy malomból veszik közvetlen és tényleg gyönyörű, nem koszos, nem büdös lisztet árulnak. A rossz minőségű lisztből már sokszor megjöttem, volt olyan, hogy a bontás után azonnal a kukába landolt, ez egy nagy bevásárlólánc olcsó saját termékes lisztjével történt meg. Szóval ha kitapasztaltátok a jó lisztet, akkor ragaszkodjatok hozzá 50-100 ft plusz kiadás megéri.

A fehér liszt gyors felszívódású, ezzel úgy lehet csalni és mégis jobb minőséget elérni, hogy a fehér liszt mennyiségének a felét sikérrel pótolom, ez ugyanis nem számolós ch. Ha nincs sikér otthon, akkor mehet 100 g fehér sima liszt a 200 tk mellé, de a legjobb, ha egész 300 g liszt mennyiség teljeskiőrlésű.

A lekvárt azért nem számolóm rá, mert mindenki tudja milyen cm lekvárt vesz a boltban, vagy készít magának otthon, azzal számoljon pluszban.

Egész mennyiség lekvár nélkül:
Kalória: 2000 Kcal
Szénhidrát: 158 g
Fehérje: 38 g 
Zsír: 133 g

A receptben lévő hozzávalók nem cserélhetők le, nem bővíthetők, mert az nemvárt minőség romlást eredményezhet, illetve IR diéta esetén napszaki fogyaszthatóságon változtat.
Jó étvágyat kívánok!





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése