Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2020. március 14., szombat

Immunerősítés

Majd adok én a koronavírusnak! 8 km sík terep megspékelve jó pár töltésre fel-le mászálással, imádom 💖 új cipő brutál jól teljesít, az alföld is gyönyörű.

Minden fórumon azt szajkozzàk maradjunk otthon.. Már-már azt sugallva az ablakot se nyisd ki, levegőt meg pláne ne vegyél. Remélem nem érti senki szó szerint az önkéntes karanténra való buzdítást, az egyik legszebb és legkönnyebben elérhető immunerősítő amit mi tök ingyen megtehetünk magunkért a kinti mozgás, legyen az egy óra séta, túra, futás, bringa. Itt a gyönyörű idő, igenis ki szabad menni és ki kell menni, persze nem a piacra vagy egy zsúfolásig telt szabadtéri rendezvényre gondolok. A hetekig tartó begubózás biztos immunromláshoz vezet, míg a kinti levegő, napfény, természeti szépségek csodálása nemcsak a testet, de a lelket is rendbe teszi, ez újra visszahat az immunrendszerre így egy stabil pozitív kört hozol létre magadnak. Kinti edzés bármilyen formája után amint hazáétél ugorj a meleg zuhany alá, igyál egy forró teát, a hajad semmi kép ne legyen vizes. Ezt akkor is tedd meg ha olyan szép meleg napsütéses idő van, mint ma, figyelj a helyes változatos táplálkozásra, pótold a vitaminokat és persze a higiénia ami alap, szerintem erről nem érdemes beszélni, mindenki tudja.
Hozok pár szép képet a tegnapi cipő tesztelő 8 km-es túrámról, képek alatt a növények és állatok nevei akit érdekel. 🤗



Veronika és rengeteg árvacsalán a poszméhek nagy örömére


Dombszéli ibolya

Ő sem adja fel

A májusi csalán ami már márciusi

Veronika

Nem tudom mi ez, de megmozdult..aztán én is

Réti ibolyák egy fajtája

Közönséges nünüke

A mocsár, csak tavasszal megközelíthető

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése