Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2019. október 6., vasárnap

Reform körtés Rác rétes

Emlékszem mikor egészen kicsi voltam nagymamám kukorica górézásra mindig kakaspörköltet főzött hatalmas házi csipetkével és rác rétest sütött.. az a rác rétes olyan, de olyan finom volt...Ma az itthoni alapanyagokból én is sütöttem két rudat, bár a tésztát mamikámmal ellentétben nem én késztettem és sajna a húgom sem ért rá, aki velem ellentétben nagyon érti a rétes nyújtást, de azért úgy tűnik mégiscsak finom lett, egy pöttyet eltértem a hagyományoktól, de talán azért még hívhatom rác rétesnek.

Hozzávalók 2 rúdhoz:
8 rétes lap (házi készítés vagy bolti)

Töltelékhez:
3 kis doboz túró (750 g)
2 tojás sárgája
1 citrom reszelt héja
1 kis doboz tejföl (150 g)
2 db igen kicsike érett körte (elhagyható)
1 ek Dia-wellness vaníliás főzös pudingpor (elhagyható)
3 ek zabkorpa
2 ek Dia-wellnes cukorhelyettesítő

A töltelékhez a túrót, tojássárgáját, édesítőszert, citrom reszelt héját, 1 púpos ek tejfölt, 1 ek zabkorpával alaposan elkeverek, nekem kézzel volt a legkönnyebb eldolgozni.

A körtét nagyon picikére vágom megszórom 1 ek vaníliás pudinggal-ha nincs DW vaníliás pudingod, akkor mehet bele nyírfacukros vagy sima puding por is..de ha nem szeretnél bele körtét tenni, akkor  simán hagyd ki ezt a mozzanatot, ahogy nagyikám is tette.
A körtét hozzákeverem a túróhoz.

4-4 rétes lapot fogok használni két rúdhoz:
Minden réteslapot nagyon vékonyan kenő ecsettel megkenek tejföllel, ez az a rész amit egyetlen rác rétes recept sem ír, de az én nagymamám egészen biztosan így csinálta, emlékszem még mondta is őt az anyukája így tanította, úgyhogy én is így csináltam...A negyedik lap rásimítása után szintén lekenem tejföllel és megszórom zabkorpával (nála búzadara volt anno) a két részre szedett töltelékkel egy-egy rudat készítek, majd feltekerem, a tetejét is lekenem tejföllel, mehet a sütőbe.

200°C-os sütőben arany barnára sütöm.

A nagymamám, amikor kiszedte a sütőből a rétest nem vizes ruhával takarta le, hanem szintén tejföllel vékonyan lekente. Ahogy hűlt a rétes úgy puhult vele a tészta és szívja magába a tejfölt.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése