Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2019. július 25., csütörtök

Szedres krémsajtos raffaello

Végy egy doboz akciós mascarponét, hatszáz rész kánikulát, ne süss belőle semmit. Amikor mindez kész, máris eheted az incsi-fincsi, szénhidrát szegény desszertet.


Hozzávalók 20 golyóhoz: 
150 g kókuszreszelék
1 dob laktózmentes mascarpone ( 250 g, ha nem vagy érzékeny a laktózra, akkor a light mascarpone most épp akciós és kalória csökkentettebb is)
1-2 ek Dia-wellness édesítő 
1 citrom reszelt héja
100 g fekete szeder

A mascarponét keverd el az édesítőszerrel, reszelt citromhéjával. Nekem 1 ek édesítőszer elég volt, kóstold meg, ha édesebbre szeretnéd tegyél hozzá nyugodtan még. Mérj hozzá 120 g kókuszreszeléket, gyúrd el alaposan a masszát.
Kicsi kókuszgolyó mennyiségű "tésztát" tegyél a kezedbe, csinálj a közepébe helyet, tedd bele a mosott szedret, bugyoláld körbe vékonyan. Hempergesd meg az így kapott 20 golyócskát a megmaradt 30 g kókuszreszelékbe.
Tedd hűtőbe, vagy ne tedd, és ha gyorsabb vagy, mint a család többi tagja, akkor hangom hhhmmm sóhajok kíséretében fald fel.

1 db Szedres krémsajtos raffaello:
Kalória: 104 Kcal
Fehérje: 2 g
Zsír: 10 g
Szénhidrát: 1,3 g


 




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése