Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2020. február 12., szerda

A fekély

Kicsit csendesebb vizekre eveztem, ennek oka, mint tudjátok a krónikus gyomorproblémám, amit végre valahára két csodálatos Gasztroenterológus segítségével 6 hét alatt rendbe tettünk. Ehhez persze kellettem Én is, hiszen ha nem tartom be a nem kicsit durva diétát, akkor megette a fene az egészet. Viszont Én gyógyulni akartam, egyrészt, mert meglehetősen fárasztó volt már nemcsak testileg, de mentálisan a folyamatos gyomorfájdalom, másrészt viszont nagyon a nyakamon van az Ultrabalaton, ahol Huzsvay Edit kerékpáros kísérője leszek. Erre a versenyre márcsak Edit miatt is rendbe kell szednem magam, hogy maximálisan rá tudjak koncentrálni.

Maga a diéta, hát ahogy írtam korábban első hallásra teljes kiborulás.
Tiltólistás dolgok, na ezt figyeljétek!
-szénsavas italok
-savas gyümölcsök
-savas zöldségek:paradicsom
-puffasztó ételek
-zsíradék bármilyen formája
-zsíros húsok
-fűszerek, az összes!!! sok felkiáltójel
-csípős ételek!!!
-vöröshagyma
-fokhagyma
-ecetes, savanyított dolgok
-citromos ételek
-friss kelt tészták
Na tessék és ne kapjak sokkot! Már eleve a fűszermentesség kiborított, mellé a zsírmentesség és a többi. Első héten szinte nem mertem enni, főleg, mert gőzöm sem volt mit, maradt a pudingos almaszósz grill hússal, ami marhafinom és amit imádok, de egy idő után uncsi. Le is ment rólam 2,5 kg. Rájöttem, hogy ez így nem lesz jó, mert kell valami ami a gyomrot bevonja, úgyhogy elkezdtem a netet böngészni. Mondanom sem kell sok hülyeséget írnak, így kizárólag orvosok által írt fekélybeteg diétát voltam hajlandó elfogadni, eközben küldött nekem edzőm, Dr. Csábi Bettina is meglehetősen terjedelmes anyagot, úgyhogy a második héten összeállt a kép. 

Ami nagyon kell a gyomorfekélynek az a nyák, ez képez rajta egy bevonatot, pl rizsnyák, zabnyák. Úgy kell csinálni, hogy szétfőzöd, mint állat a rizst vagy a zabpelyhet, aztán nagyon gyorsan megszed, mert nemcsak kinézetre undorító, de a gyógyulásért ugye mindent.
Aztán a lényeg, hogy többször kell enni keveset, kb mint egy madárka. Nekem ha jól emlékszem egészen az ötödik hétig ez azt jelentette, hogy óránként ettem, mert éreztem, hogy muszáj, nem volt szabad savas fájdalmat érezni, úgyhogy bevetésre került az abonett. Nem túl diétás, mert tiszta kukorica, viszont egy nap nem ettem meg belőle egy zacskóval sem, egyszerre 2-3 szelet. Mellé persze az ötszöri kis mennyiségű étkezés. (A kritikusoknak mondom, mert mindig van belőlük bőven, hogy ebben az állapotban nem volt elsődleges a szuper szénhidrátmentes étkezés, örültem, hogy nem perforálódott a gyomrom.) A legnagyobb gond az ebéd volt, merthogy én totál fűszermániás vagyok, úgyhogy ez borzasztó volt, de szépen lassan rájöttem, hogy is kell csinálni. Sóból sajnos jóval többet használók azóta, hogy legyen íze az ételnek, gondolom idővel majd ezt is tudom csökkenteni. Ja és kilométerekről beazonosítok bármilyen konyhából kiszűrődő ételt, minden hozzávalójával együtt, mert annyira letisztult az ízérzékelésem és ezzel együtt a szaglásom. :D Rájöttem, hogy a zöldfűszerek mehetnek, ez valami istenkirályság volt! Innentől minden dolognak amit szabad volt ennem úgy örültem, mint kis kutya az eldobott ágnak, csak úgy rohantam le a boltba és lógó nyelvvel hoztam haza a zsákmányt. Viszonylag későn jöttem rá, hogy a fűszerpaprika is mehet, én simán azt hittem, hogy nem pedig igen..újabb sálálálálá. Kb mire mindent kitapasztaltam pl azt is, hogy én bírom a fokhagymát, addigra eljutottam a második gyomortükrözésre, ahol kimondták a fekély szépen begyógyult, bár még van gyomorgyulladás. 
Ezen a ponton lehet más hátradőlne, megcsináltam és mehet minden a régi kerékvágásban, de bevallom őszintén azért ez a két tükrözés és a sok gyötrelem igen élénken él bennem, így folytatom ezt az utat.

Ja igen leírom, hogy nekem mi az ami bejött, amitől biztosan nem volt problémám, ha esetleg valaki hasonló cipőben járna.
-sós vízben vagy tejben főtt köretek: rizs, zabpehely, köles, ch csökkentett tészta, zabkorpa
-abonett (egyéb puffasztott dolgok irritálják a fekélyt pl puffasztott rizs)
-Másnaposan, szlottyadt kelt dolgok, kenyér, kifli, zsemle.
-Kalácsok több, mint egy nap múlva
-zsírszegény húsok
-zöldfűszerek: petrezselyemzöld, snídling, bazsalikom
-fokhagyma főzve, vagy belesütve, soha nem nyersen
-pudingok
-zöldségek (kivéve káposzta, paradicsom)
-Gyümölcsök közül egyedül banán, az alma pedig főzve, sütve sosem nyersen.
-kakaópor, fahéj, szegfűszeg 
-gyömbér nekem csak mértékkel, igen kicsi mennyiségben jó
Hát nem csodálatos?! :D :D Ó, dehogynem, higgyétek el, ha az én cipőmben járnátok imádnátok! :D

Na, de van élet a fekélyen túl is, mert én pl örömömben elmentem horgászni, ha már egyszer a karácsonyi halászlé kimaradt, most tuti bepótolom alapon, kicsit felfújódtam a hagymától, de egyéb probléma nem volt :D :D Ja tényleg, ha néha-néha bevállaljátok a vöröshagymát azt úgy kell előkészíteni, hogy aprítod amennyire kicsire tudod, lesózod és hagyod pár órát szabadlevegőn, sokszor át kell kevergetni, hogy a puffasztó gázok kiszeleljenek belőle ezután lehet főzni. Nyersen tilos fogyasztani. Na hát sálálá ezen túl vagyok, de nehogy már jól érezzem magam közben jött még egy brutál betegség amivel nagyon küzdök, meg egy vizsgálatra várományos erről majd később írok most mákos pite gyártás következik, remélem van meggyem is a pite családi oldalára.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése