Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2017. október 25., szerda

Adventi mézes koszorú

Karácsony havában nálunk amíg a gyerekem kicsi volt vagy mézes asztali díszt készítettünk adventi koszorúnak vagy kelt kalácsból minden héten másikat..Ez a recepet most a kicsit egészségesebb mézeskalács adventi koszorúról szól.



Hozzávalók:
25 dkg tönkölyliszt

25 dkg zabpehelyliszt
½ cs. sütőpor
3 tojás
kb 1 dl mandulatej v. sima
15 dkg eritrit
1 zcs mézes fűszerpor
5 dkg meleg méz (vagy mézhelyettesítő, de nekem az nem volt itthon)


Én egész tészta 2/3-át használtam fel a koszorúhoz. A liszteket és a sütőport és a fűszerport jól el kell keverni és átszitálni. Hozzáadni az egész tojásokat a mandulatejet vagy egyéb más tejet és a mézben feloldott erititet. Egy estére hűtőbe tettem zacskóban. Másnap, formázás után 160°C-on 15 ’-ig sütöttem.

Színezéshez:
1 ek étkezési zselatint és kevés piros ill. zöld zselés ételfestéket mikróban felforrósítok, kenő ecsettel rákenem a mézesre. Hagyni kell megszáradni teljesen, csak ezután lehet glazúrozni.


Írókához:
1 tojás fehérje
5-6 púpos ek darált eritrit
1 csapott ek étkezési keményítő (lehet ez nem kellett volna, de eritrittel még nem dolgoztam, így tettem bele a biztonság kedvéért)
1 tk citromlé v. ha nincs otthon ecet is jó

A tojásfehérjét elkezdem felverni robotgépben és folyamatosan, de lassan adom hozzá a poreritrit, a harmadik kanál után tettem bele a keményítőt és a citromlét, ezután a tojás mérete dönti el, hogy még 2 vagy 3 ek poreritritet teszek-e még bele. Nekem összesen 5 elég volt. Akkor jó az íróka, ha a habverőről lenyúlik, de még éppen le nem cseppen. Vastagabb zacskó csücskébe 2 ek-al teszek, többet nem, mert nehéz díszíteni másképp és fel is melegszik a kéztől.


Előbb minden elemet ki kell díszíteni,írókázás előtt egy estét pihenjen minden elem. Írókázás után a teljesen száradáshoz pár óra is elég-én másnapig várok- ekkor lehet összeállítani. Egy mézes koszorú vagy bármi más 2 ideális esetben 3 nap munka.

Sajnos IR, Cukorbetegség esetén maga a dísz a méz miatt nem fogyasztható, ha mézpótlót teszel bele, akkor sem, de nagyon mutatós, illatos és a gyerek úgyis elpusztítja helyetted. :D 

Jó étvágyat kívánok!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése