Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2021. április 15., csütörtök

Tojásmentes medvehagymás pogácsa

Két hétre vásárolunk újabban, mert nem akarunk tömegelni a boltban, ilyen mértékű előretervezésnél egész biztos valami kimarad a listáról, hát nekünk a tojás volt ami kimaradt. Még egyenlőre elképzelni sem tudom, hogy élünk nélküle, főleg a fiúk, mert ketten megesznek egyszerre 10-et :) Ma pogácsát sütök tojásmentesen, állítólag tök jól működik nélküle, úgyhogy bizakodva fogtam hozzá, felkészültem, hogy max a kinézete lesz szomorkás. Ahogy a többi recept is, ez szintén IR kompatibilis, kétféle lisztet használtam: tk tönkölyt és félfogós lisztet, ez utóbbit azért, mert a férjem azt hitte sima liszt és ezt vett helyette régesrég.. :), de nagyon örültem neki, mert ez is teljeskiőrlésűnek számít és sokkal lazább vele a pogácsa.



Ahogy írom a sorokat a pogi már a sütőben degeszkedik, ezerrel nyomja a medvehagyma illatot, kis kutyánk pedig kezd teljesen megőrülni érte, pedig szegény nem kap belőle.

Hozzávalók:
300 g tejföl
250 g túró
100 g teavaj
2 tk só
1 zcs instant élesztő
500 g tk liszt bármilyen vegyesen (nálam tk tönköly és félfogós)
medvehagyma levél ízlés szerint

Minden hozzávalót összekeverek, kivéve a medvehagymát, ez a végén kerül bele. A vajat mikróban meglangyítottam éppen olvadásra mielőtt a tésztához teszem.

Nekem most hidegebb volt a konyhám, így be kellett izzítanom a sütőt 70°C-ra és betenni a tésztát, hogy megkeljen. Amikor lágy tészta szerkezetet vette fel, kinyújtom és megszórom aprított medvehagymával, összehajtogatás közben szintén megszórtam, amíg csak egy gombóc tésztát kaptam.

Innentől már nem kelesztettem, hanem újra nyújtottam és szaggattam. Autentikus formázást választottam, nagy pogácsa szaggatóval szúrtam ki és olyan vastagra nyújtottam a tésztát, mint a pogácsa szaggató magassága.


Nem kentem le a tetejét, mert ugye nem volt mivel.
190°C-os sütőben sütöm kb 20 percet, de a színe majd mutatja mikor jó.

Egész mennyiség egy családi adag, 30 db:
Kalória: 3418 Kcal
Fehérje: 106 g
Szénhidrát: 321 g
Zsír: 169 g

IR diétában a nap bármely szakában fogyasztható, mert lassú felszívódású ch-ot tartalmaz.

                                                          Jó étvágyat kívánok!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése