Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2019. november 10., vasárnap

Zeller püré magyaros fasírttal

Vegán fasírt alapot kaptam feljavításra, mert receptet ami a zacskó hátoldalára van írva sehogy sem akar működni. Úgyhogy most egy viharos, csapkodós, értetlenül állok a gyártó előtt recept következik...

Az eredti recepttel egy próbálkozást nyomott a szomszédom, totális puskapor íze és állaga lett, gondoltam akkor teszek bele tojást és 1:1 arányban a liszthez padlizsánt, attól puhább kell legyen, Így született meg egy kézzel formázhatatlan massza, amit fagyis kanállal sütőben sütöttem. Az eredmény lényegesen jobb lett, de sütés közben újra csak fujtós lett. A következő immár harmadik nekirugaszkodásnál a tojást kihagytam, csak a por és a padlizsán ment bele vízzel, ezzel átestem a ló másik oldalára olyan nyers, sületlen állagot kaptam. Itt kissé eldurrant az agyam, mert egy baromi drága lisztről beszélünk és bár nem én vettem azért mégiscsak felháborító..A vége az lett, hogy majdnem kivágtam az ablakon az egészet, de mivel egyébként tényleg isteni finom illata van negyedszerre vegán vagy nem vegán, nem érdekel alapon, összekevertem darált hússal :D :D Így már azért mindjárt döfi lett, csak persze nem vegán, de még csak nem is vegetáriánus. Sorry! Bárkinek vegánosított tapasztalata??

Rendkívül nem vegán hajdinás fasírt Hozzávalói:
300 g darált hús
1 tojás
100 g Bake-free füstös magyaros hajdinás vegán fasírt por

Mindent összekeverek, hagyom állni 10 percet, lapos kis fasírtokat készítek, kevés olajon fedő alatt kisütöm. 

Zellerpüréhez, ami viszont nagyon tökéletes:
170 g zellergyökér
zeller levél 
3 db sárgarépa 210 g
csipet szerecsendió


A zellert, répát apróra vágom, sózom és megfőzöm. Amikor megfőtt a vizet leöntöm egy edénybe éppen csak egy picit hagyok rajta, amivel összeturmixolom. Ha nagyon sűrű lenne a zöldség levével lehet hígítani óvatosan. Szerecsendióval fűszerezem.


A szörny! Love it :D :D 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése