Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2019. október 3., csütörtök

Brokkolis köles rizotto

Fantasztikus finom, egészséges rizottó csupán három lépésben, az egészet sokkal tovább tart leírni, mint elkészíteni, megenni meg pláne :D


Hozzávalók 2 adaghoz:
100 g hántolt köles
pár db brokkoli rózsa (nálam 106 g)
1 gerezd fokhagyma
tengeri só
1 db sárgarépa (66 g)
fűszeres oliva spré
sajt (54 g) ha lehet parmezán

-Kölest felöntöm vízzel sózom, pattogásig főzöm, amikor megfőtt leszűröm. Nem szoktam pontos vízmennyiséget mérni vagy arányokat nézni, mert lusta vagyok hozzá és mert egyébként is le fogom szűrni.
Én most Szafi hántolt kölest vettem, nem a válogatás miatt, hanem mert ez volt a legolcsóbb. A Szafi köles egy kicsit más, mint a többi, sokkal sárgább és erősebb az íze is, ezért én ezt a fajtát mindig 3 vízből forralom, hogy a vad illata és íze elmenjen. Vízben felforralom, szűröm, forralom, szűröm ezt háromszor. Ezután a negyedik vízben tengeri sóval megfőzöm, nem mérek ki hozzá pontosan vizet csak felöntöm, amikor kipattogott leszűröm. Más kölesnél nincs ennyi macera, csak simán lehet főzni és szűrni.

-A sárgarépát igen kicsikére vágom, a brokkoli rózsákat egészben hagyom és együtt a kétféle zöldséget sós vízben megfőzöm. Amikor megfőtt lecsepegtetem a brokkolit darabolom.

-A kis fazekat kifújok fűszeres olaj sprével, lepirítom rajta az aprított fokhagymát, hozzáadom a főtt zöldségeket, majd a főtt kölest, sózom és végül mehet hozzá a sajt.

1 adag Brokkolis köles rizotto:
Kalória: 328 Kcal
Fehérje: 17 g
Zsír: 9,3 g
Szénhidrát: 38 g






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése