Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2020. szeptember 25., péntek

Sült almás Vargabéles (szénhidrát csökkentett)

A régi magyar konyha nemcsak a finom és laktató ételeiről híres, hanem, arról is hogy ha kell a maradék ételből is csodát képes varázsolni. Így született meg anno a Vargabéles, kevés olyan embert ismerek aki ne szeretné. Nálam ma IR barát és szénhidrát csökkentett változatban készült.




Hozzávalók:
4 db réteslap (80 g)
3 tojás
500 g túró
3 ek 4x-es erősségű édesítőszer
100 g Dia-wellness szénhidrát csökkentett tészta
1 kis doboz (150 g) tejföl
1/2 citrom reszelt héja
mazsola helyett 1 db alma+fahéj

Az almával kezdem. Mivel IR diétában ha lehet mellőzni kell az aszaltakat, ezért most a fahéjas almára szavaztam, méghozzá úgy, hogy az almát megtisztítottam, nagyobb kockákra vágtam és alaposan beszórtam fahéjjal. Kicsike cserépedényben 200°C-on sütöttem. Ezután kiettem egy tányérra és ment az ablakba kihűlni.

Kimértem a tésztát szárazon és al'dentére főztem. Ha van maradék tésztád, akkor azt is felhasználhatod.

Közben kikevertem a túrót a tojássárgájával, édesítőszerrel, citrom reszelt héjával és fél doboz tejföllel.

Felvertem a tojásfehérjét egy csipet sóval.

Egy 28x20 cm-es jénait ecsettel kikentem olajjal, majd 1 db réteslapot beletettem, ezt is lekentem olajjal és ment rá még 1 rétes lap.

A túrós alaphoz tettem a főtt tésztát, elkevertem, majd nagy mozdulatokkal hozzá kevertem a tojásfehérje habot is. A fele cuccot a jénaiba tettem. Rádobáltam a sült alma felét, ment rá a maradék tésztás-túrós cucc, végül a maradék alma.
Az egészet lefedtem 1 db rétes lappal. Innentől vagy olajjal lekened vagy a maradék tejföllel. Én nagymamámtól azt láttam, hogy tejföllel keni le a rétes tetejét, így nem lesz száraz, ezért ezt a lapot a maradék tejföllel kenem le, amihez pici édesítőt is kevertem. Jön rá újra 1 db rétes lap és ezt is tejföllel lekenem.

A réteslapok lelógó részét én mindig az egész tetejére hajtottam soronként, nem vágtam le.

Mehet az előmelegített sütőbe 170°C-ra sülni 45-50 percre.

Egész mennyiség 1100 g:
Kalória:1835 Kcal
Szénhidrát: 120 g 

100 g Sült almás Vargabéles:
Kalória: 166 Kcal
Szénhidrát: 11 g

*IR, PCOS: A túrónak hála közepes felszívódású szénhidrátot fog tartalmazni, mert az alma és réteslap gyors ch-ját a DW tésztával együtt a túró klasszul visszafogja. Ha sikerül tk réteslapot venned akkor még jobban jársz, már csak az 1 db alma fruktóza fog gyorsként működni. Tízóraira és uzsonnára tökéletes választás, illetve ebédhez is klassz kísérő, ha húsos ételt készítesz és kiszámolod hozzá a rétes adagot.

*Gastritis, GERD, gyomorfekély esetén: Laktózmentes tejtermékkel készüljön, attól független, hogy intoleráns vagy vagy sem, mert a kor előrehaladtával már csökken a laktózbontó enzim a szervezetben, ezért hasi puffadás léphet fel a nem lm tejtermékektől, ami viszont nyomja a rekeszizmot és a gyomrot, így savtúltengést válhat ki.

A receptben lévő hozzávalók nem cserélhetők le, nem bővíthetők, mert az nemvárt minőség romlást eredményezhet, illetve IR diéta esetén napszaki fogyaszthatóságon változtat.
Jó étvágyat kívánok!









Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése