Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2019. június 23., vasárnap

Nyári gyümölcsös serpenyős gofri

Új helyen nyaralunk, ahol kiderült nincs sütő, és amikor nincs sütő, akkor tuti az összes bögrés süti beugrik a fejemben, amit gyorsan le lehetne sütni a családnak esti lazulás utáni lazulásra.. sütő sincs, gofri sütő sincs, melegszendó sütő sincs, mérleg pláne nincs, de szerencsére van rezsó, egy darab kissé kopott serpenyő és kanál is, úgyhogy a gyors kavart süti kanalas, serpenyős gofrivá változott.


Hozzávalók:
1 kis doboz laktózmentes túró (250g)
2 tojás
2 ek 4x-es édesítőszer
5 ek jelölten gluténmentes zabpehelyliszt
1 tk sütőpor
kb 1 dl tej
1 tk olaj

Feltéthez:
25 dkg laktózmentes túró
1 ek laktózmentes joghurt
ízlés szerint 4x-es erősségű édesítőszer
gyümölcsök (nálam ribizli, sárgadinnye, görögdinnye)

A sütőport elkeverem a liszttel. A tojást, a túrót, az édesítőszert és az olajat villával alaposan eldolgozom, hozzáöntöm a sütőporos zpl-et. Utólag eszembe jutott, hogy nagyon kemény a tészta és a tejet kifelejtettem, úgyhogy ez a végén került bele és mivel nincs mivel mérni ezért saccra 1 dl.

Mivel kopott a serpenyő ezért kicsit kiolajozom, nehogy leégjen és az egész masszát beleegyengetem. Alacsony hőmérsékleten (6 ból 2-en) fedő alatt addig sütöm, amíg a gofri teteje el nem kezd sülni, megfordítom.

Ha sokáig áll a gofri alap, akkor zpl megszívja magát és visszasűrűsödik, nyugodtan adj hozzá még tejet, de óvatosan.

Amikor kész, joghurttal és édesítőszerrel kikevert túróval meghalmozom, bármilyen gyümölccsel díszítem.
3 nagy darabra elegendő mennyiség.

























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése