Magamról

Sziasztok Kőrösiné Heni vagyok.

Számtalan egészségügyi problémám több, mint 100 kg túlsúlyom pár évvel ezelőtt arra késztett, hogy életmódot váltsak.
2019 decemberében kiderült, hogy gyomorproblémáim mögött egy krónikus gyulladás, 3 fekély, GERD áll amit egy visszatérő Helicobater fertőzés okoz. Innentől a receptek már zsír/fűszerszegény módon vagyis gyomorkímélő módon készülnek. Sajnos a neten nagyon kevés az gyomorkímélő recept, ezért remélem, hogy ezzel is tudok segíteni azoknak, akinek hozzám hasonló problémája van, legyen akár egy savas reflux ami bizony minden túlsúlyos embert érint. Ezek a problémák kitartással és megfelelő diétával tünetmentessé tehetőek. Természetesen gyógyszert elhagyni csak orvosi utasításra szabad, Én is így tettem le a legnagyobb dózisú savcsökkentőt 5 hónap alatt. Ma már szerencsére tünetmentes vagyok egészen addig amíg étteremben be nem választok valami fűszeres ételt.
Emellett januártól Inzulinrezisztens diétát tartok, így minden recept végén feltüntetem a felszívódási arányokat és, hogy melyik napszakban lehet IR betegeknek fogyasztani, mert bár minden recept IR kompatibilis azért a nap folyamán nem ehetőek bármikor.

Mivel sok munkám van egy recept elkészítésében, fényképezés, megírás, kiszámolás és a tanácsok leírása, ezért nagyon kérek mindenkit, ha tetszik a receptem azt csak az Én linkemmel ossza meg. Vagy, amikor elkészíted a receptet tegyél mellé egy hivatkozást a receptem linkjével. Ezért végtelen hálás lennék.

Kívánok mindenkinek sikeres életmódváltás, és ami a legfőbb jó egészséget !

Kőrösiné Heni
Diétás gasztroblogger

2019. augusztus 25., vasárnap

Diétás Mézes-krémes

Anyukám szülinapjára készültem egy igazi házias, hagyományos süteménnyel, amit sokan Mézes grízesnek is ismerhettek. Teljesen egyértelmű volt, hogy ezt a receptet is át kell írnom, meg amúgy sincs itthon évek óta sima liszt és cukor sem, úgyhogy nagyon szorítottam magamnak, minden sikerüljön.
Simán mondhatom rá, hogy három napos csoda, mert egyik nap kisütöttem a lapokat, másnap estig dolgoztam, úgyhogy késő este hozzáfogtam krémet készíteni és betölteni, aztán harmadik nap reggel egy gyors csokimáz. Jó sok szénhidrátot, kalóriát spóroltam és a glikémiás indexet is alaposan átvarázsoltam, szóval mag lett a tökély.


Lapokhoz:
50 dkg zabpehelyliszt
2 ek mézes fűszerkeverék
3 ek Dia-wellness cukorhelyettesítő
1 tk sütőpor
70 g margarin
80 g (3 ek ) utifű maghéj liszt (liszt és nem a sima utifű korpa)
5,5 dl tej
(tojás nem kell a tésztába az utifű maghéj liszt miatt!)

Krémhez:
3 ek zabkorpa (ez lesz a gríz helyettesítő)
2 csomag Dia-wellness vaníliás pudingpor (szénhidrátcsökkentett)
3 ek Dia-wellness cukorhelyettesítő
6 dl tej
15 dkg margarin
1 dl cukormentes sárgabarack lekvár (elhagyható)

Tetejére 
100 g étbevonó
6 ek étolaj


A lapok tésztáját eldolgozom, négy részre osztom. Szilikonos nyújtólapon, sütőpapír alatt kinyújtom olyan vékonyra, mint a tepsi hátulja. Ráfordítom a sütőpapíros részével. Előmelegített 200°C-os sütőben 20 perc alatt aranybarnára sütöm egyesével mind a négyet. Amint kihűltek a két csúnyábbik lapot megkenem cukormentes baracklekvárral (ez lesz a középső réteg). Közben készítem a krémet.

A krémhez a pudingport, a zabkorpát elkeverem, hozzáadom az édesítőszert és a tejet. Habverővel vagy botmixerrel csomómentesre dolgozom, sűrű krémet főzök. Langyosra kihűtöm.
A langyos krémhez keverem a szoba hőmérsékletű margarint, botmixerrel vagy konyhai robotgéppel alaposan habosra dolgozom, hűtőbe teszem és teljesen kihűtöm, amikor kiveszem újra dolgozom hogy még habosabb legyen.
A krémet két felé veszem, felét az alsó lapra kenem.
Erre jön az összetapasztott lekváros lap, amire a maradék krém kerül, végül a teteje.

Alufóliával légmentesen letakarom, hűtőben pihentetem egy este. Reggel mehet rá a csokimáz, amit vízgőz felett olvasztott csokiból olajjal készítek. Amikor a csoki kezd szilárdulni, már lehet is szeletelni, különben a csoki a tetején töredezett lesz. Minél tovább áll annál puhább és finomabb.











4 megjegyzés:

  1. ha nincs útifű maghéj liszt - sehol nem kaptam ilyet - akkor mivel tudnám helyettesíteni?

    VálaszTörlés
  2. Az utifű maghéj liszt azért van benne, hogy ne repedjen meg a tészta és könnyebb legyen vele dolgozni. Ha nincs otthon, akkor ki lehet hagyni, ebben az esetben kb 1 dl tejjel kevesebbet kell majd a tésztába tenni és tegyél hozzá egy tojást.

    VálaszTörlés
  3. Kedves Slimgastro!
    A zabpehelyliszt esetleg helyettesìthető màs liszttel?

    VálaszTörlés